Financiële bijdrage

Vanaf begin november 2016  t/m 31 januari 2017 was het mogelijk een financiële bijdrage aan te vragen voor uw NLdoet 2017 klus. De deadline is inmiddels verstreken. Hieronder vindt u de voorwaarden.

Algemene criteria bijdrage NLdoet 2017
Ook in 2017 kon het Oranje Fonds een bijdrage geven voor NLdoet klussen. De deadline hiervoor is inmiddels verstreken. Zo roepen we niet alleen vrijwilligers op om u te helpen, maar heeft u ook middelen om uw wensen uit te laten voeren. De maximale bijdrage was dit jaar € 400,=
Als u vragen heeft, mailt u dan naar het NLdoet team: nldoetaanvraag@oranjefonds.nl

U moet aan alle onderstaande voorwaarden voldoen:

  1. Uw organisatie is een officiële stichting of vereniging, staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en heeft een eigen bankrekening. Bent u een school of zorginstelling dan moet u in ieder geval een eigen bankrekening hebben. Verenigingen van Eigenaren zijn uitgesloten van deelname;
  2. De klus past bij het karakter van NLdoet: uw organisatie zoekt op 10 en/of 11 maart 2017 nieuwe vrijwilligers (die niet reeds verbonden zijn aan uw organisatie) die iets concreets doen ten behoeve van uw organisatie en/of uw doelgroep;
  3. Per adres/locatie kan 1 financiële bijdrage worden aangevraagd. Dit geldt ook voor locaties waar meerdere organisaties in gevestigd zijn, zoals sportcomplexen of bedrijfsverzamelgebouwen. Als uw organisatie meerdere kluslocaties heeft, kunt u per locatie een bijdrage aanvragen;
  4. Uw organisatie heeft in de statuten geen wervende doelstelling t.a.v. een levensovertuiging;
  5. De kosten moeten in verhouding staan tot de klus en de benodigde vrijwilligers. Bij grote klussen wordt eerder het maximale bedrag toegekend dan bij kleine(re).

TIP: Plant u een grote klusdag? Meld de verschillende deelklussen aan. Deelklussen kunnen verschillende mensen aanspreken, zo vergroot u de kans op meer vrijwilligers.

TIP: Uw organisatie kan natuurlijk ook meedoen aan NLdoet zonder bijdrage. Zolang uw klus op de website staat aangemeld, ontvangt u - zo lang de voorraad strekt - een kortingsbon voor uw aankopen bij GAMMA en een gratis promotiepakket op het door u opgegeven adres.

Wat vergoeden we:

  • Ruwe klusmaterialen zoals verf, verfbenodigdheden, hout, gaas en paaltjes voor hekwerken, bomen en struiken, klein ijzerwaar etc; Vermeld bij uw aanvraag nauwkeurig de benodigde hoeveelheden en het aantal ruimtes, zo kunnen wij uw bijdrage goed bepalen;
  • De aanschaf van alleen deze kant-en-klare goederen: kasten die tijdens de klus in elkaar worden gezet, gordijnen en rails die tijdens de klus worden opgehangen, vloerbedekking die tijdens de klus wordt gelegd, lampen en armaturen die tijdens de klus worden bevestigd en opbergbakken voor opruim/sorteerklussen.
  • Huur van hulpmiddelen als ladders, hogedrukreinigers, graafmachines, scheppen;
  • Eten/drinken voor alle harde werkers: maximaal € 50,=;
  • Kosten voor een high tea of gezellige maaltijd voor sociaal geïsoleerde mensen in uw buurt of dorp. Bij deze klussen mag u maximaal € 300,= besteden aan eten en drinken.

Uitsluitend voor organisaties waar mensen met fysieke of mentale beperking wonen of dagbesteding krijgen:

  • Kosten voor een uitstapje, zoals de huur van de bus en entreegelden - mits het organiseren van uitjes niet tot de kernactiviteiten van de organisatie behoort;
  • Honoraria voor artiesten, zoals clowns en zangers, of voor kappers en visagisten in het kader van een verwen(mid)dag: maximaal € 150,=;.

Wat vergoeden we in ieder geval niet:

  • Klussen of organisaties die niet voldoen aan alle genoemde criteria;
  • De aanschaf van gereedschap;
  • De aanschaf van anders dan bovengenoemde kant-en-klare goederen en gebruiksartikelen;
  • Materiaal om de locatie te versieren;
  • Huur van een locatie;
  • Prijsjes voor bingo’s of andere spellen en acties;
  • Kosten van drukwerk, foto's of promotiemateriaal;
  • Kosten voor cadeautjes/bedankjes, workshops of trainingen voor vrijwlligers.

Geld aanvragen: administratie
Uw aanvraag moest in ieder geval op 31 januari 2017 bij ons binnen zijn (let op: op=op). Inmiddels is deze deadline verstreken en is het niet meer mogelijk een aanvraag in te dienen. Wel kunt u nog een klus op de site plaatsen.

Uiterlijk begin maart worden de toekenningen uitbetaald, onder vermelding van NLdoet2017 en het projectnummer. Let op: bewaar al uw aankoopbonnen goed. Het Oranje Fonds kan u vragen uw aankoopbewijzen ter verantwoording toe te sturen. Mocht dit voor u gelden, dan wordt u uiterlijk eind februari op de hoogte gesteld. In dat geval ontvangt u begin maart een voorschot van 80% van het toegekende bedrag. Het restantbedrag wordt vervolgens na NLdoet berekend en uitbetaald.