Wees welkom! Geniet van een lunch bij TOON, centrum voor leven met en na kanker.
Al jaren verzorgen wij op NL DOET een kostenloze, gezonde lunch in ons inloophuis TOON, centrum voor leven met en na kanker. Deze NL DOET activiteit is een samenwerkingsproject met de plaatselijke scholengemeenschap. Zij 'leveren' 6 leerlingen met in hun pakket zorg en welzijn, wij begeleiden deze leerlingen in de voorbereidingen voor de lunch en ook in het contact met onze gasten. Er ontstaat iets heel moois, een win-win situatie wat ons betreft want er worden ervaringen uitgewisseld, er is lotgenotencontact en er vormt zich bij de leerlingen een beeld van wat vrijwilligerswerk inhoudt. Dat uit zich eigenlijk altijd in een groot gevoel van dankbaarheid vanuit de gasten. Ook of eigenlijk met name naar de jeugd toe. Wij hopen dat deze NL DOET-ervaring in hun toekomst een rol blijft spelen en dat zij zich mede hierdoor ook ooit als vrijwilliger zullen gaan inzetten. Informele zorg, zoals wij die in ons centrum geven, zal steeds belangrijker worden. Zonder deze aangevraagde subsidie kunnen wij deze hartverwarmende activiteit helaas niet bekostigen en zullen wij deze activiteit ook niet kunnen organiseren. Mogelijk, hopelijk melden zich dit jaar ook vrijwilligers voor een muzikale bijdrage tijdens deze geplande lunch.
Contact
Resultaat
Nieuwe gasten over de drempel van het centrum helpen, naamsbekendheid. Jongeren laten kennis maken met centrum TOON, wat betekent dat voor hen als toekomstige verwijzer/zorgverlener. Jongeren enthousiasmeren voor vrijwilligerswerk in hun eigen toekomst. Bespreekbaar maken van de impact van het verlies van gezondheid. Bovenal een gezellige lunch en bekendheid geven aan NL DOET en het Oranjefonds!
Omdat wij deze lunch al meerdere keren organiseren, steeds met andere gasten en andere leerlingen zijn wij overtuigd van het succesverhaal in deze. Met dezelfde scholengemeenschap organiseren wij ook een zgn. scholenproject waarin we ons centrum opnieuw laten bezoeken door leerlingen en zo op de kaart zetten. Naamsbekendheid geven aan en het juiste beeld scheppen over een non profit organisatie in de zorg maakt indruk op deze jonge generatie.