FAQ Klusaanbieders

Hoeveel vrijwilligers heb ik nodig voor een klus?

Wees niet te bescheiden. Vele handen maken licht werk. Het is voor de vrijwilligers ook fijn om er een dagdeel mee bezig te zijn in plaats van een hele dag. Vooral als het wat zwaarder werk is, is zo'n twee, drie uur aan de slag zijn vaak al genoeg.

Hoe vind ik vrijwilligers voor mijn klus?
Door uw klus op de website te zetten. Maar vooral ook door uw omgeving attent te maken dat u deelneemt aan NLdoet. Ook kunt u in uw omgeving bedrijven, sportclubs, verenigingen, gemeente en lokale media laten weten dat u deelneemt en nog vrijwilligers zoekt. En wellicht zijn er familieleden die willen helpen. Omschrijf uw klus ook wervend zodat mensen enthousiast raken als ze lezen over uw klus.

Ik heb een klus aangemeld, hoe kan ik de gegevens wijzigen?
U heeft zich bij het aanmelden van uw klus geregistreerd in 'Mijn Oranje Fonds'. Door opnieuw met deze gegevens in te loggen kunt u uw organisatie en klusgegevens beheren en wijzigen/aanpassen. Als u uw wachtwoord vergeten bent dan kunt u deze opnieuw opvragen door op de button 'wachtwoord vergeten' te  drukken.

Zit er een maximum aan het aantal klussen dat wij aan mogen melden?

Er is geen maximum van het aantal klussen dat u als organisatie kunt aanmelden. Heeft u meerdere klussen, meld deze dan allemaal aan. Zo is het voor vrijwilligers duidelijk voor welke activiteit zij zich bij u kunnen aanmelden.

Waar komen digitale aanmeldingen van vrijwilligers op klussen terecht?

Als u inlogt in 'Mijn Oranje Fonds' ziet u deze gegevens bij uw klus staan. U krijgt ook per e-mail bericht als vrijwilligers zich via de site bij uw klus aanmelden. De gegevens bestaan uit de naam, email en telefoonnummer van de vrijwilliger. Zo kunt u direct contact met hen opnemen. In een vriendelijke mail kunt u hen dan alvast welkom heten en bijvoorbeeld vragen naar hun leeftijd zodat u weet of u op 'jong' of 'oud' kunt rekenen of andere gegevens die van belang zijn voor het vervullen van uw klus.

Terug naar alle FAQ's